Rabu, 6 Ogos 2014

Proficiency Test (PT)

Alhamdulillah program PT telah mendapatkan sambutan. Berikut ialah institusi yang telah menyertai program PT sehingga kini:
1-Nuklear Malaysia
2-Lott's Inspection
3-Petrotechnical
4-SIRIM
Bidang PT yang telah dan sedang dilaksanakan ialah UTTG, RI dan LPI. Kita masih buka penyertaan sehingga 29 Ogos 2014. Setelah itu analisis statistik akan dibuat dan dibentang kepada panel pakar untuk menentukan 'assign value'. Setelah nilai ini ditentukan laporan prestasi peserta akan disiapkan.

  

5 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dr ? bagaimana mahu menyertai kursus ini ? adakah kursus ini masih percuma? harap Dr boleh respond pertanyaan saya ?

Ts Dr Mohamad Pauzi Ismail berkata...

Waalaikumussalam,
Ujian kecekapan ini buakn kursus. Ianya satu ujian kecekapan sesbuah syarikat pemberi khidmat NDT yang merangkumi pekerjanya dan peralatannya. Tiada ujian kecekapan individu.

Tanpa Nama berkata...

salam. sy fatini, sy ingin bertanya,bagaimana ingin bkerja dlm bidang NDT, adakah wajib mempunyai sijil tahap 1 dan seterunya? sy mempunyai dgree sains instrumentasi. terima kasih.

Ts Dr Mohamad Pauzi Ismail berkata...

Ya, sijil NDT ialah sijil kemahiran. Manakala ijazah ialah akademik. Untuk permulaan kena dapat tahap 1 dahulu atau boleh juga 'direct access' ke tahap 2. Selain lulus periksa, pengalaman bekerja yang mencukupi juga diperlukan sebelum dapat disijilkan.